Ministerstvo financí poslalo k připomínkám návrh zákona o elektronické evidenci tržeb

12.02.2015

Ministerstvo financí poslalo k připomínkám návrh zákona zavádějícího od roku 2016 elektronickou evidenci tržeb, tedy modernější variantu registračních pokladen. Nová povinnost se má dotknout až 600 tisíc obchodníků, provozovatelů restaurací, hoteliérů, řemeslníků a poskytovatelů dalších služeb.

Od ledna 2016 se elektronická evidence má týkat firem, které podnikají v restauračních a ubytovacích službách. Od dubna budou do systému zahrnuty maloobchodní a velkoobchodní společnosti. Od července by měly tržby hlásit i fyzické osoby, které provozují restauraci, hotel nebo prodejnu.

Ministerstvo zároveň uvažuje o vrácení 15procentní sazby DPH na restaurační služby, které nyní podléhají 21procentní sazbě. Zároveň úřad počítá s tím, že drobným živnostníkům kvůli zavedení evidence tržeb a potřebě pořídit si systémy pro tuto službu zavede paušální slevu na dani.

Podle plánů ministerstva financí by pokladny obchodníků měly být napojeny na internet a informace o každé přijaté platbě by okamžitě dostávaly finanční úřady. Podnikatel by tak měl datovou zprávu o transakci zaslat finanční správě, která pošle podnikateli zpět potvrzení s unikátním kódem účtenky o přijetí transakce. Podnikatel pak účtenku vytiskne a zákazník by měl povinnost ji převzít. Výhodou podle ministerstva je, že není nutné certifikovat zařízení ani programy a celý systém lze provozovat na běžných zařízeních.

zdroj

Zpět na výpis

Máte problémy s výběrem?
Naši kvalifikovaní odborníci Vám rádi poradí a odpoví.

+420 606 811 325 info@serd.cz
Prosím čekejte...

Kontaktujte nás!

Povinné položky je nutné vyplnit

Kontaktní údaje

SYSTEM-COMMERCE s.r.o.
Mírová 716/12
746 01 Opava

IČ: 25822969
DIČ: CZ25822969

Tel.: +420 606 811 325
E-mail: info@system-commerce.cz


Všechny kontakty